Forum Mafeking Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Sprawności dotyczące wyrobienia harcerskiego

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Mafeking Strona Główna -> Sprawności
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klaudia
Scout



Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 13MDW "Modus Vivendi"
Płeć: harcerka

PostWysłany: Czw 11:23, 16 Sie 2007    Temat postu: Sprawności dotyczące wyrobienia harcerskiego

Znawczyni obrzędów i zwyczajów drużyny/znawca obrzędów i zwyczajów drużyny *
1. Poznała/ał znaczenie słów: zwyczaje i obrzędy.
2. Poznała/ał historię swojej drużyny.
3. Dotarła/ał do kroniki lub kronik drużyny, przeczytała/ał je.
4. Przeprowadziła/ił wywiad z przybocznym lub z drużynowym dotyczący zwyczajów w drużynie. Pozyskane informacje przedstawiła/ił na zbiórce zastępu.
5. Poznała/ał harcerskie piosenki znane w drużynie, nauczyła/ył się ich.

Znawca zwyczajów i tradycji harcerstwa **

1. Wie, jak powstała pieśń „Wszystko, co nasze” i od kiedy jest ona hymnem ZHP.
2. Wie, skąd wywodzi się tradycja pozdrowienia „Czuwaj” i co oznacza to pozdrowienie. Przygotowała/ał krótka gawędę dla zastępu na ten temat.
3. Poznała/ał harcerskie zwyczaje związane z ogniskiem, napisała/ał artykuł do gazetki hufca (drużyny, szkoły) o tych zwyczajach.
4. Zna pieśni obrzędowe ZHP: „Bratnie słowo”, „Płonie ognisko” i nauczyła/ył „początkującego” harcerza tych pieśni.
5. Zorganizowała/ał przedsięwzięcie dotyczące zwyczajów ZHP (dla harcerzy albo dla społeczności lokalnej, dzieci w szkole).

Bi-Pi *

1. Wie, co oznacza tradycja węzełka na chuście. Przestrzega tego zwyczaju.
2. Wie, do jakich organizacji skautowych należy ZHP oraz jakie są ich znaki (lilia i koniczyna). Przygotowała/ał planszę do harcówki z ich symboliką
3. Poznała/ał życiorys gen. Roberta Baden-Powella. Podczas zbiórki zastępu przedstawiła/ił w dowolnej formie jedną z jego przygód.

Lilia i koniczyna **

1. Zna symbolikę skautowej lilijki i koniczynki, wie jak wyglądają oraz jaka jest ich historia.
2. Wie, kiedy powstał skauting i kto go założył.
3. Wie, co oznaczają skróty WOSM i WAGGGS (nauczyła/ył się pełnej nazwy obu organizacji w języku angielskim).
4. Zdobyła/ył informacje o organizacji skautowej w wybranym kraju. Wybrane informacje (gry, symbole) przedstawiła/ił na zbiórce drużyny
5. Wzięła/wziął udział w przygotowaniu zbiórki z okazji Dnia Myśli Braterskiej. Wysłała/ał kartkę z życzeniami do wybranej organizacji skautowej, konkretnej drużyny lub skauta.

Znawczyni skautingu/znawca skautingu ***

1. Zna historię skautingu - wie, jak skauting rozwinął się w ruch ogólnoświatowy
2. Wie, na czym polega działanie skautowych organizacji światowych (WOSM i WAGGGS).
3. Zna najważniejsze organizacje skautowe działające w krajach europejskich
4. Dobrze poznała/ał wybraną organizacje skautową – zna jej historię i obecną działalność, przeczytała/ał pismo skautowe, nawiązał kontakt ze skautami tej organizacji.
5. Samodzielnie przygotowała/ał zbiórkę na temat skautingu.

Rzeczniczka drużyny/rzecznik drużyny ***

1. Poznała/ał podstawowe wiadomości dotyczące przekazu informacji, dowiedziała/ał się jak informacja powinna być sformułowana.
2. Zredagowała/ał kilka ogłoszeń.
3. Zredagowała/ał i wykonała/ał ogłoszenie o obozie drużyny, powiesiła je w szkole i harcówce.
4. Napisała/ał artykuł o drużynie do pisma wychodzącego w mieście(gminie, powiecie).
5. Systematycznie pisze artykuły o drużynie do gazetki hufca lub gazetki szkolnej.

Rzecznik harcerstwa – mistrzowska
1. Przeczytała/ał 3 pozycje książkowe dotyczące przekazywania informacji.
2. Poznała/ał specyfikę strony internetowej ZHP, śledziła/ił na bieżąco informacje dotyczące ZHP.
3. Napisała/ał artykuł do lokalnej gazety o przebiegu dowolnego przedsięwzięcia hufca, chorągwi.
4. Zaprosiła/ił lokalnych dziennikarzy i opiekowała/ał się nimi w czasie imprezy hufca.
5. Ukończyła/ył warsztaty dziennikarskie. Uczestniczy w pracach zespołu promocji i informacji w hufcu lub w chorągwi.

Znawczyni musztry/znawca musztry **

1. Zapoznała/ał się z regulaminem musztry.
2. Nienagannie wydaje i wykonuje komendy.
3. Przeprowadziła/ił zajęcia z musztry z zastępem lub drużyną.
4. Brała/ał udział pokazie musztry zastępu, drużyny lub obozu.

Mistrzyni musztry /mistrz musztry ***
1. Poznała/ał regulamin musztry i ceremoniału harcerskiego, przestrzega go.
2. Przygotowała/ał drużynę do uroczystości na placu, ucząc musztry i dopilnowując regulaminowego umundurowania.
3. Przeprowadziła/ił pokaz musztry drużyny.
4. Przeprowadziła/ił szkolenie zastępowych z zakresu musztry.


Wartowniczka/wartownik **

1. Zna i stosuje zasady służby wartowniczej ZHP.
2. Pełniła/ił bez zarzutu służbę wartowniczą łącznie przez 12 godzin w nocy i 8 w dzień.
3. Pełniła/ił wartę na posterunku honorowym podczas trwania uroczystości.
4. Wie, jakie znaczenie ma służba wartownicza dla bezpieczeństwa osób i mienia znajdującego się na terenie obozu (biwaku).
5. Brała/ał udział w przynajmniej 5 grach doskonalących czujność, spostrzegawczość itp.


Dowódca warty ***

1. Zdobyła/ył sprawność wartownika.
2. Pełniła/ił funkcję dowódcy wart (instruktora służbowego na obozie, biwaku). Pokierowała/ał budową wartowni obozowej.
3. Potrafi rozstawić wartowników, dokonać zmiany warty. Dokonała/ał zmiany wartowników na posterunku honorowym podczas trwania uroczystości.
4. Zorganizowała/ał co najmniej 5 gier doskonalących czujność, spostrzegawczość.
5. Opiekowała/ał się harcerką/harcerzem zdobywającym sprawność wartownika.

Ognik *
1. Zapoznała/ał się z rolą odkrycia i poskromienia ognia, o szkodach i stratach wyrządzanych przez nieumiejętne obchodzenie się z nim.
2. Pod opieką następowej/ego ułożyła/ył ognisko i rozpaliła/ił je.
3. Pełniła/ił funkcję strażnika ognia.
4. Zna gatunki drewna właściwego do budowania ognisk harcerskich.
5. Potrafi zatrzeć ślady ogniska po jego wygaszeniu, potrafi zabezpieczyć zapałki przed zamoknięciem.

Strażniczka ognia/strażnik ognia **
1. Pełniła/ał trzy służby przy ognisku, umiejętnie podkładając drwa lub gałęzie, regulując wysokość płomienia i ograniczając iskrzenie.
2. Poznała/ał przepisy p.poż na obozach i biwakach. Dowiedziała/ał się, jak ugasić na człowieku płonące ubranie. Nauczyła/ył się posługiwać podstawowym sprzętem gaśniczym.
3. Poprawnie zbudowała/ał podstawowe stosy ogniskowe.
4. Poznał obrzędowość związaną z harcerskim ogniskiem.
5. Rozróżnia trzy podstawowe stopnie oparzenia i potrafi udzielić pierwszej pomocy przedlekarskiej w przypadku oparzenia.

Mistrzyni ognisk/mistrz ognisk ***

1. Nauczyła/ył się rozpoznać różne gatunki drewna, dowiedziała/ał się, czym się charakteryzują i w jaki sposób się palą.
2. Wygłosiła/ił gawędę na temat ognia i zasad zachowania się przy ognisku harcerskim.
3. Przygotowała/ał strażników ognia do pełnienia obowiązków przy ognisku.
4. Poznała/ał różne rodzaje stosów ogniskowych, nauczyła/ył się układać je.
5. Nauczyła/ył się rozpalać ognisko w trudnych warunkach atmosferycznych(wiatr, deszcz, śnieg).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Mafeking Strona Główna -> Sprawności Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin