Forum Mafeking Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

SYSTEMATYKA ZAGADNIEŃ W STOPNIACH

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Mafeking Strona Główna -> Próby na stopnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
iksemes
Admin



Dołączył: 27 Cze 2007
Posty: 812
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczep Drużyn Monieckich
Płeć: harcerz

PostWysłany: Pią 21:16, 24 Kwi 2009    Temat postu: SYSTEMATYKA ZAGADNIEŃ W STOPNIACH

Służba Bogu – „aktywne wypełnianie”

Mł.
Idea: Systematycznie uczestniczy w podstawowych praktykach religijnych.
Umiejętność uszanowania miejsc świętych i symboli religijnych.
Uczestnictwo w obrzędach religijnych, nauce religii i religijnych elementach życia rodzinnego.
Uczestnictwo w życiu religijnym zastępu i drużyny – aktywne formy związane ze świętami i udział w zbiórkach o tematyce religijnej.

Wyw.
Idea: Systematycznie przystępuje do sakramentów świętych. Współorganizował elementy życia religijnego w drużynie.
Kształtowanie życia religijnego w zastępie i w drużynie – udział w służbie liturgicznej, scholi, przygotowaniu modlitwy.
Uczestniczy w życiu religijnym rodziny.
Umiejętność przygotowania z zastępem sposobu przekazania rówieśnikom osoby Jezusa w wybranej przez siebie formie.
Umiejętność urządzenia miejsca modlitwy dla drużyny / zastępu.

Ćw.
Idea: Bierze czynny udział w życiu kościoła. Chętnie podejmuje dyskusje na tematy religijne.
Umiejętność dostrzeżenia i korzystania z darów Boga we własnym życiu.
Kształtowanie życia religijnego w drużynie - elementów religijnych na zbiórce, biwaku, obozie.
Uczestnictwo w przygotowaniu życia religijnego swojej rodziny.
Umiejętność włączenia się w przygotowanie z drużyną współdziałania w życiu religijnym w parafii.
Dokonanie formy związanej z miłosierdziem chrześcijańskim lub pielgrzymowaniem.
Umiejętność przybliżenia harcerzom i rówieśnikom postaci osoby uznanej za świętą.

HO
Idea: Bierze aktywny udział w życiu kościoła. Jest gotów pomóc innym w wyjaśnianiu wątpliwości oraz w sytuacjach zwątpienia.
Kształtowanie życia religijnego w drużynie: współpraca z kapelanem i współpraca z parafią – dłuższy okres liturgiczny.
Umiejętność przygotowania rozmowy na tematy ewangeliczne.
Umiejętność przygotowania uroczystości religijnej – liturgii i służby ołtarza, nabożeństwa, harcerskich dni skupienia.
Umiejętność organizacji aktywnej formy – pielgrzymki, gry biblijnej, dnia papieskiego, zbiórki o misjach.
Podjęcie egzaminu maturalnego z religii.

HR
Idea: Jest aktywnym i kreatywnym członkiem kościoła. Podjął próbę ewangelizacji.
Umiejętność prowadzenia dyskusji o kształtowaniu powołania – do życia w rodzinie, do posługi kapłańskiej.
Świadectwo dla bliźnich własnej drogi do świętości (czerpanie z kontaktu z Bogiem dla przekazywania religijności bliźnim).
Tworzenie kościoła lokalnego rozumianej jako wspólnoty wierzących – wspólnota drużyn (hufców harcerek i harcerzy).
Tworzenie życia religijnego domu rodzinnego.
Dzielenie się wiarą: apostolstwo życia codziennego, włączanie się w działalność misyjną chrześcijaństwa.
Współpraca z kapelanami i duszpasterzami harcerskimi w przygotowaniu elementów religijnych w programie środowiska.


Służba Rodzinie – „aktywne wypełnianie”
Mł.
Idea: Uzgodnił z rodzicami zakres własnych, stałych obowiązków domowych.
Pełnienie obowiązków domowych
Pamięć o rodzinie w różnej formie – urodzinach, rocznicach i bieżących kontaktach.
Okazywanie szacunku rodzicom i starszym.

Wyw.
Idea: Systematycznie wywiązuje się z obowiązków domowych.
Umiejętność kontaktowania się z rodziną w różnych formach.
Zebranie drzewa genealogicznego swojej rodziny.
Okazanie pomocy rodzicom i osobom starszym.
Odpowiedzialność za małe elementy współpracy z KPH – zaproszenia.

Ćw.
Idea: Sam poszukuje sposobu wyręczenia rodziców w obowiązkach domowych. Otacza opieką dziadków.
Umiejętność planowania swojego czasu razem z rodziną.
Umiejętność rozmowy dotyczącej społecznych ról mężczyzny i kobiety, kobiecości i męskości, a także czystości i wierności.
Umiejętność zastąpienia rodziców w pracach domowych, dbania o młodsze rodzeństwo.
Umiejętność zorganizowania wspólnej formy pracy drużyny harcerek i drużyny harcerzy wraz z rodzicami.

HO
Idea: Podjął próbę odciążenia rodziców i zarobienia pieniędzy na własne utrzymanie. Zorganizował nastrojową uroczystość rodzinną. Utrzymuje serdeczny kontakt z rodzicami.
Umiejętność kształtowania współpracy drużyny z KPH – dokonanie na polu służby na rzecz rodziny.
Umiejętność poprowadzenia dyskusji na temat dojrzewania do miłości - własnej wizji rodziny opartej o społeczne role kobiety i mężczyzny, związek kobiety i mężczyzny.
Umiejętność docenienia wartości życia od poczęcia do naturalnej śmierci poprzez własne działanie.
Pomoc w odpowiedzialności za dom rodzinny – prace domowe, starszych i rodzeństwo.
Zastosowanie umiejętności służenia wiedzą o własnej rodzinie.

HR
Idea: Przejął odpowiedzialne obowiązki w domu rodziców. Przygotowuje się do założenia własnej rodziny.
Odpowiedzialność za kształt współpracy KPH z jednostką harcerską.
Włączenie się w działania promujące tematykę pro-rodzinną: obronę życia od poczęcia do naturalnej śmierci, propagujące wiedzę.
Umiejętność formułowania własnego obrazu i prowadzenia rozmowy dotyczącej związku małżeńskiego kobiety i mężczyzny.
Współdziałał z harcerkami przygotowując działanie o tematyce dotyczącej rodzin.
Kształtowanie relacji z rodzicami, rodzeństwem i dziadkami - umiejętność znalezienia czasu i pozytywnego wpływania na własną rodzinę.


Służba Polsce – „aktywne wypełnianie”

Mł.
Idea (służba patriotyczna): Wywiesił flagę narodową lub udekorował miejsce pamięci.
Umiejętność wykonywania dobrych uczynków na rzecz społeczności – np. klasy.
Włączanie się w obchody patriotyczne.
Uczestnictwo w harcerskich formach edukacji historycznej.
Wywiązywanie się z obowiązków harcerza dla Polski.
Uczestniczył w spotkaniu z Żołnierzami walczącymi o niepodległość Polski.

Wyw.
Idea (służba publiczna): Jest członkiem samorządu szkolnego albo należy do innej pozaharcerskiej organizacji.
Idea (służba patriotyczna): Wraz z drużyną uczestniczył w uroczystościach patriotycznych.
Umiejętność organizacji gier/wycieczek historycznych dla zastępu.
Umiejętność wykonania zwiadu historyczno-społecznego.
Umiejętność włączenia się w przygotowania spotkania o charakterze patriotycznym – wieczornicy.
Wykonał służbę - funkcję w samorządzie klasowym.

Ćw.
Idea (służba publiczna): Pełni funkcję w samorządzie szkolnym lub innej organizacji.
Idea (służba patriotyczna): Zorganizował uroczystość patriotyczną w drużynie.
Wykonał służbę – funkcję w samorządzie szkolnym / działanie na rzecz szkoły.
Umiejętność przygotowania gier / wycieczek patriotycznych dla drużyny.
Brał udział w służbie patriotycznej na rzecz Polaków/ ukazywania polskości.
Umiejętność wplatania w pracę harcerską miejsc ważnych dla historii i dorobku.
Umiejętność przekazania pojęcia obywatelskości i patriotyzmu.

HO
Idea (służba publiczna): Kieruje pracą komórki samorządu, innej organizacji czy inicjatywy młodzieżowej (np. gazeta itp.). Zapoznał się z istniejącymi programami politycznymi – wie, który jest mu najbliższy.
Idea (służba patriotyczna): Zorganizował uroczystość patriotyczną poza harcerstwem.
Umiejętność dyskutowania o istocie patriotyzmu i istocie obywatelskości.
Umiejętność włączenia środowiska harcerskiego w działania społeczności lokalnej.
Współpracował we własnym sąsiedztwie na rzecz wspólnoty mieszkańców.
Organizowanie uroczystości patriotycznych.
Umiejętność współpracy z Żołnierzami walczącymi o niepodległość Polski.
Umiejętność organizacji współpracy z Polakami poza granicami Kraju.
Umiejętność prowadzenia rozmowy na tematy społeczno- polityczno-gospodarcze, potrafi określić własne stanowisko.

HR
Idea (służba publiczna): Jest liderem w poza-harcerskim środowisku działania. Bierze aktywny udział w życiu społecznym i politycznym kraju lub regionu.
Idea (służba patriotyczna): Aktywnie promuje wartości patriotyczne w środowisku rodzinnym, towarzyskim, zawodowym i lokalnym.
Organizowanie działania propagującego patriotyzm przez środowisko harcerskie – hufiec, związek drużyn.
Organizowanie działań obywatelskich w społeczności lokalnej.
Umiejętność poprowadzenia dyskusji na temat problematyki wychowania patriotycznego.
Umiejętność poprowadzenia dyskusji na tematy społeczne, kulturowe, polityczne, gospodarcze.
Umiejętność wykorzystania umiejętności zawodowych rozumiana jako służba patriotyczna lub obywatelska.
Kształtowanie inicjatyw współpracy z Polakami poza granicami Kraju.

Służba Bliźnim – „aktywne wypełnianie”
Mł.
Idea: Odnalazł satysfakcję z wykonania dobrego uczynku.
Wypełnienie jednego dobrego uczynku dziennie.
Umiejętność okazania wsparcia koleżeńskiego.
Umiejętność dostrzeżenia osoby potrzebującej pomocy.
Umiejętność okazania uwagi osobom starszym.

Wyw.
Idea: Systematycznie wykonuje dobre uczynki.
Umiejętność włączania się w pomoc w różnych sytuacjach życia rodzinnego, nauki i koleżeństwa.
Umiejętność dostrzeżenia osób, którym trzeba pomóc - umiejętność słuchania i wykonania pomocy tym osobom.
Umiejętność pomagania młodszym, rówieśnikom i starszym.
Umiejętność podzielenia się z koleżanką, kolegą, rodzeństwem i każdym bliźnim.

Ćw.
Idea: Szukał dla siebie pola stałej indywidualnej służby polegającej na pomocy bliźniemu.
Umiejętność zdefiniowania na czym polega prawdziwa pomoc.
Umiejętność organizacji systemu pomocy słabszym i potrzebującym.
Włączenie się w akcję pomocową.
Umiejętność „rozmowy z każdym” i wsparcia radością.

HO
Idea: Pełni stałą indywidualną służbę na rzecz konkretnego, znajdującego się w potrzebie człowieka.
Umiejętność służenia bliźnim poprzez własny zawód i umiejętności osobiste.
Umiejętność wsparcia przyjacielskiego – pocieszenia, rozmowy, zaproponowania pomocy.
Współpraca z organizacjami pomocowymi lub charytatywnymi podczas akcji pomocowych.
Umiejętność dostrzeżenia pola służby, zorganizowania go i czasowego poprowadzenia.

HR
Idea: Jest gotów do poświęceń, nie opuści nikogo w potrzebie.
Umiejętność dostrzeżenia pola zaniedbania społecznego, zorganizowania inicjatywy w środowisku życia.
Umiejętność upominania się pomagania indywidualnego w sprawach osób trzecich.
Umiejętność poprowadzenia debaty o prawdziwym pomaganiu bliźnim.
Umiejętność włączenia w obowiązki życia codziennego pozostawienia czasu na pomoc bliźnim w ich sprawach.
Umiejętność "rozmowy z każdym na każdy temat" i poradzenia problemom życia.


Służba Harcerstwu – „aktywne wypełnianie”
Mł.
Idea: Systematycznie uczestniczy w zbiórkach zastępu i drużyny. Pełni wyznaczona funkcje w zastępie.
Wykazanie umiejętności pełnienia służb – wartowniczej, kuchennej, reprezentacyjnej, informacyjnej.
Pełnienie funkcji w zastępie.
Godne reprezentowanie harcerskiego stylu w każdej okazji w wypełnianiu codziennych obowiązków.
Udział w działaniu promującym drużynę i harcerstwo.
Umiejętność dbania wraz z zastępem o izbę harcerską, współdziałanie w dbaniu o majątek drużyny.

Wyw.
Idea: Przygotowuje się do objęcia funkcji zastępowego lub innej funkcji w drużynie. Wykonuje proste samodzielne zadania dla zastępu i drużyny.
Umiejętność poprowadzenia służby zastępu – służba w harcówce, magazynie, reprezentacyjna
Pełnienie funkcji w zastępie wymagającej odpowiedzialności.
Umiejętność dbania o izbę harcerską drużyny.
Umiejętność organizacji współdziałania dwóch zastępów w służbie, na zbiórce, w rozgrywkach.
Umiejętność opisania działania drużyny do gazetki, stron [link widoczny dla zalogowanych]

Ćw.
Idea: Pełni funkcję zastępowego lub inną funkcje w drużynie. Wykonuje samodzielnie poważne zadania i kieruje zespołami złożonymi z młodszych harcerzy. Pomógł młodszym harcerzom przygotować się do zdobycia stopnia.
Umiejętność zorganizowania służby w drużynie.
Pełnienie funkcji w drużynie - liniowej lub pomocniczej.
Umiejętność przygotowania wspólnego działania jednostek: drużyny harcerzy i gromady zuchowej, ZZ-tu harcerzy i drużyny wędrowników.
Redakcja systemu informacji drużyny - działu strony www drużyny.

HO
Idea: Przygotowuje się do objęcia funkcji instruktorskiej. Pełni odpowiedzialną funkcję w drużynie lub hufcu. Podejmuje się wykonania poważnych i odpowiedzialnych zadań.
Pełnienie funkcji w drużynie lub działania na rzecz Kręgu Harcerstwa Starszego.
Umiejętność organizacji stałej współpracy z drużyną harcerek.
Odpowiedzialność za współorganizowanie i prowadzenie obozu lub zimowiska harcerskiego.
Umiejętność przygotowania i prowadzenia systemu odpowiedzialności za magazyn, harcówkę, sprzęt.
Umiejętność przeprowadzenia akcji propagującej akcję harcerską.

HR
Idea: Pełni funkcję instruktorską lub aktywnie uczestniczy w pracach harcerstwa starszego.
Umiejętność organizowania służby co najmniej na poziomie hufca.
Pełnienie funkcji w hufcu – liniowej lub uzupełniającej.
Planowanie i prowadzenie współpracy kilku jednostek męskich i żeńskich – np. na terenie dzielnicy lub hufców.
Umiejętność pozyskania oparcia dla harcerstwa – harcówki, magazynu.
Redakcja stron www / gazetki harcerskiej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Mafeking Strona Główna -> Próby na stopnie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin