Forum Mafeking Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Sprawności wspierające program ZHP Barwy przyszłości

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Mafeking Strona Główna -> Sprawności
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klaudia
Scout



Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 13MDW "Modus Vivendi"
Płeć: harcerka

PostWysłany: Czw 11:11, 16 Sie 2007    Temat postu: Sprawności wspierające program ZHP Barwy przyszłości

Znawczyni własnej miejscowości/znawca własnej miejscowości * *
1. Na podstawie wywiadów z mieszkańcami ustaliła/ił najważniejsze wydarzenia w swojej miejscowości w XX wieku.
2. Dowiedziała/ał się, czy istnieje w jej/jego miejscowości lista honorowamieszkańców. Kto jest na tej liście i dlaczego?
3. Przedstawiła/ił historię swojej miejscowości w formie pisanej (artykuł w gazecie) lub ustnej (gawęda na zbiórce).
4. Zorganizowała/ał wraz z zastępem grę miejską dla drużyny.
5. Dowiedziała/ał się, jak przedstawia się aktualna sytuacja mieszkańców (z czego się utrzymują, jak spędzają czas wolny, co robią najmłodsi mieszkańcy itd.).

Przewodniczka po regionie/przewodnik po regionie **

1. Wzięła/ął udział w zwiadzie etnograficznym zastępu w wybranej okolicy. Dokonała/ał obserwacji stylu budownictwa, elementów sztuki ludowej, języka mieszkańców.
2. Na ognisku drużyny zaprezentowała/ał swoje spostrzeżenia, zdjęcia, szkice oraz co najmniej jeden przedmiot będący wyrobem rzemiosła ludowego z wybranej okolicy.
3. Skompletowała/ał biblioteczkę zawierającą pozycje opisujące interesujący ją/go region.
4. Poznała/ał co najmniej jeden taniec lub piosenkę, przyśpiewkę ludową z wybranego regionu.

Znawczyni regionu/znawca regionu ***
1. Zwiedziła/ił wraz z zastępem muzeum regionalne lub skansen.
2. Potrafi wskazać atuty kulturowe swojego regionu. Zna zagrożenia dla jego rozwoju.
3. Poznała/ał główne problemy ochrony środowiska swojego regionu. Podejmuje wraz z drużyną działania zmierzające do ich rozwiązania.
4. Dowiedziała/ał się, jaki jest adres internetowy własnego województwa. Śledzi na bieżąco informacje tam się ukazujące.
5. Nawiązała/ał kontakt z redakcją lokalnego radia lub gazety, pomogła/pomógł w przygotowaniu cyklu artykułów o ciekawostkach regionu.

Etnografka/etnograf ***
1. Poznała/ał gwarę regionu, w którym mieszka lub język mniejszości, zamieszkującej na tym terenie i inne charakterystyczne elementy kultury regionu.
2. Przedstawiła/ił swoje zbiory opowieści i pieśni ludowych oraz publikacji o działalności twórców ludowych, zespołów folklorystycznych.
3. Na wycieczce drużyny pełniła/ił rolę przewodnika po obiektach kultury ludowej.
4. Zaznaczyła/ył na mapie Polski regiony etnograficzne oraz scharakteryzowała/ał je.

Młoda Europejka/młody Europejczyk *
1. Dowiedziała/ał się, kim był Robert Schuman, co to jest Unia Europejska.
2. Przygotowała/ał do harcówki mapę Polski z zaznaczonymi sąsiadami naszego kraju.
3. Przygotowała/ał dla zastępu konkurs na najlepszy plakat o Europie.
4. Zna symbole jednoczącej się Europy. Wykonała/ał flagę europejską do harcówki.

Europejka/ Europejczyk **

1. Dowiedziała/ał się, czym była Deklaracja Schumana i jakie miała znaczenie w pokojowym jednoczeniu kontynentu.
2. Umie wymienić kraje należące do Unii Europejskiej.
3. Przygotowała/ał dla drużyny kwiz o Europie, jego pytania dotyczyły krajów, stolic, głównych rzek i najbardziej znanych zabytków.
4. Poznała/ał hymn Unii Europejskiej. Na zbiórce nauczyła/ył innych go śpiewać.
5. Poznała/ał główne instytucje zjednoczonej Europy.

Obywatelka Europy/obywatel Europy ***
1. Poznała/ał główne etapy tworzenia się Unii Europejskiej. Potrafiła/ił wymienić założycieli zjednoczonej Europy. Dowiedziała/ał się jaki mieli wkład w integrowanie Europy.
2. Poznała/ał instytucje europejskie oraz ich kompetencje. Przygotowała/ał do harcówki planszę przedstawiającą te instytucje.
3. Dowiedziała/ał się, czym jest obywatelstwo europejskiej i jakie płyną z niego korzyści.
4. Rozumie proces integracji Polski z instytucjami europejskimi.
5. Przygotowała/ał dla drużyny debatę nad przyszłością Europy.

Znawczyni Europy/znawca Europy – mistrzowska
1. Poznała/ał wkład polskich myślicieli w proces jednoczenia Europy.
2. Poznała/ał historię integracji europejskiej. Rozumie różne podejścia do przyszłości Europy.
3. Dowiedziała/ał się, jaka jest procedura podejmowania decyzji w UE oraz jaka jest waga polskiego głosu.
4. Przygotowała/ał warsztaty na temat integracji europejskiej lub zagadnienia szczegółowego dla wybranej grupy.
5. Dowiedziała/ał się, jakie instytucje oraz organizacje w Polsce zajmują się tematyką integracji europejskiej. Zgłosiła/ił się do współpracy z Regionalnym Centrum Integracji Europejskiej.
6. Poznała/ał sposoby pozyskiwania funduszy europejskich, np. program „Młodzież”, programy dla studentów.

Znawczyni praw człowieka/znawca praw człowieka **

1. Wie, czym są prawa i wolności człowieka. Rozumie pojęcie godności.
2. Wie, jakie główne dokumenty międzynarodowe ustanawiają podstawowe prawa i wolności człowieka. Przygotowała/ał do harcówki plakat z katalogiem podstawowych praw i wolności człowieka.
3. Wie, jakie organizacje pozarządowe w Polsce podejmują tematykę praw człowieka. Nawiązał z nimi współpracę.
4. Wie, w których krajach prawa człowieka nadal są łamane. Przygotowała/ał wraz z drużyną akcję propagującą prawa człowieka. W tym celu nawiązała/ał współpracę z najbliższą organizacją zajmującą się tą problematyką.

Obrońca praw człowieka ***

1. Wie, skąd pochodzi idea praw człowieka oraz jakie wydarzenia miały największy wpływ na ich rozwój. Rozumie czym są kolejne generacje praw człowieka.
2. Zna najważniejsze dokumenty międzynarodowe dotyczące praw człowieka. Wie, które organizacje międzynarodowe odpowiadają za przestrzeganie praw człowieka.
3. Wybrała/ał jedną dziedzinę praw człowieka, którą poznała/ał w sposób szczególny (np. prawa kobiet, prawa dzieci, prawa uchodźców).
4. Przygotowała/ał dla drużyny zbiórkę na ten temat. Przygotowała/ał w szczepie lub hufcu akcję na rzecz ochrony konkretnej grupy. W tym celu nawiązała/ał współpracę z np. Amnesty International.
5. Wie, w jakich krajach prawa człowieka są nadal łamane. Przygotowała/ał mapę prezentującą te kraje oraz opisującą przykładowe problemy, zaprezentowała/ał ją na zbiórce drużyny.

Młody wyborca ***
1. Wyraziła/ił i uzasadniła/ił swoje zdanie na temat udziału harcerzy i harcerek w samorządności szkolnej.
2. Potrafiła/ił określić, w jaki sposób jego zastęp i zastępowy uczestniczą w samorządnym realizowaniu zadań w drużynie.
3. Wzięła/wziął udział w tworzeniu programu wyborczego do samorządu szkolnego.
4. Zapoznała/ał się z podstawowymi zasadami wyborczymi w Polsce, wie, jakie wybory odbywają się w naszym kraju i co to jest referendum.

Wyborca – mistrzowska
1. Wyraziła/ił i uzasadniła/ił swoje zdanie na temat udziału obywateli w formach demokratycznego sprawowania władzy samorządowej i państwowej. Zna istotę społeczeństwa obywatelskiego.
2. Potrafi wskazać, na czym polega samorządność drużyny w realizacji zadań.
3. Prześledziła/ił programy partii politycznych w Polsce, zwracając uwagę na główne problemy społeczne, na które one odpowiadają. Zapoznała/ał się z układami sił partyjnych w Niemczech, Anglii i Francji oraz w innych, budzących zainteresowanie, krajach.
4. Wzięła/wziął udział w wyborach do samorządu uczniowskiego lub władz samorządowych i państwowych.
5. Rozumie mechanizmy sprawowania władzy w państwie demokratycznym, rolę wyborów i zasadę pomocniczości państwa.

Negocjartorka/negocjator ***

1. Przeprowadziła/ił ćwiczenie, dyskusję lub debatę, podczas której skuteczne negocjował między dorosłymi a dziećmi.
2. Przedstawiła/ił zastępowi podstawowe zasady negocjacji.
3. Przeprowadziła/ił dla zastępu warsztaty z komunikacji.
4. Doprowadziła/ił do porozumienia między dwiema zwaśnionymi stronami.
5. Łagodziła/ił konflikty w zastępie, klasie lub drużynie różnymi sposobami.

Organizatorka nauki/ organizator nauki *

1. Opracowała/ał tygodniowy rozkład zajęć, uwzględniła/ił w nim wszystko, czym się zajmuje w poszczególne dni (lekcje, zajęcia pozalekcyjne, obowiązki domowe, czas odpoczynku).
2. Zorganizowała/ał sobie miejsce do nauki w domu (pokój, oświetlenie, ustawienie krzesła itp.).
3. Przedstawiła/ił kolegom zestaw ćwiczeń odprężających, stosowanych podczas przerw.
4. Dowiedziała/ał się, w jakich zajęciach pozalekcyjnych i na jakich zasadach można brać udział w szkole, okolicznych klubach lub domach kultury i przedstawiła/ał to na zbiórce zastępu. Zrobiła/ił mapkę okolicy lub dzielnicy, z informacją gdzie odbywają się jakieś zajęcia pozalekcyjne.
5. Dowiedziała/ał się, jakie czasopisma popularno-naukowe są dostępne na rynku, zastanowiła/ał się, które są przeznaczone dla niego, przeczytała/ał jeden wybrany numer i zaprezentowała/ał zastępowi najciekawszy artykuł w dowolnej formie, zwracając uwagę na różne możliwości poszerzania wiedzy.

Organizatorka czasu/organizator czasu **
1. Planując swój czas korzysta z kalendarza i terminarza.
2. Przedstawiła/ił zastępowi różne propozycje aktywnego spędzenia wolnego czasu i zorganizowała/ał wybraną przez zastęp propozycję wspólnego spędzenia czasu poza zbiórką.
3. Przeprowadziła/ił sondę wśród uczniów klasy, szkoły na temat spędzania wolnego czasu dzieci, z wynikami sondy zapoznała/ał drużynę.
4. Zna zasady gospodarowania czasem.

Planista ***
1 Zorganizowała/ał dla drużyny udział w wybranym przedsięwzięciu pozaharcerskim.
2 Współorganizowała/ał biwak drużyny, brała/ał udział w podziale zadań, była/był odpowiedzialna/ny za kilka z nich (np. lista zakupów, dojazdy, zamówienie autokaru).
3 Sporządziła/ał plan, program i preliminarz wybranego przedsięwzięcia dla drużyny.
4 Zaplanowała/ał kilka ciekawych propozycji do planu pracy drużyny, propozycje przedstawiła/ał Radzie Drużyny, a po zatwierdzeniu uczestniczyła/ył w ich realizacji.


Starsza siostra/starszy brat *
1. Opiekowała/ał się młodszym dzieckiem przez kilka godzin umiejętnie je zabawiając
2. Pozostając pod opieką rodziców zadbała/ał o powierzone dziecko
- przestrzegała/ał godzin karmienia,
- przygotowała/ał do wyjścia na spacer w odpowiednim ubraniu,
- towarzyszyła/ył przy toalecie porannej i wieczornej,
- ułożyła/ał do snu.
3. Potrafi zapewnić bezpieczeństwo zabawy w domu i na spacerze.
4. Przygotowała/ał grę lub zabawę dla dzieci w wieku przedszkolnym, przeprowadzając ją z rodzeństwem własnym lub przyjaciół albo z dziećmi na podwórku

Piastunka/piastun **

1. Systematycznie opiekowała/ał się młodszym dzieckiem (rodzeństwem, dzieckiem sąsiadów) przez dłuższy okres ( miesiąc, wakacje):
-przygotowała/ał odpowiednie posiłki
- wyprowadzała/ał na spacer w odpowiednim ubraniu
-myła/ył i kładła/ał do snu
-zapewniała/ał bezpieczną zabawę
-pomagała/ał w nauce (w przypadku opieki nad dzieckiem w wieku szkolnym).
2. Własnoręcznie przygotowała/ał niespodziankę dla dziecka (zabawka, ubranko, ulubiony podwieczorek).
3. Opracowała/ał krótką bibliografię książek dotyczących opieki nad dzieckiem. Zapoznała/ał zastęp z jedną z nich.
4. Opracowała/ał kilka interesujacych zabaw i gier dla dzieci.

Pomocna dłoń *
1. Opiekowała/ał się młodszym rodzeństwem lub innym dzieckiem pod nieobecność rodziców zapewniając bezpieczeństwo i przygotowując posiłki
2. Pomagała/ał rodzicom w organizacji dużego rodzinnego wydarzenia (remont, uroczystość, pakowanie na wakacje).
3. Opiekowała/ał się chorym domownikiem lub sąsiadem podając posiłki i lekarstwa, umilając czas.
4. Wyręczyła/ał inną osobę w wykonaniu jakiegoś jej obowiązku.

Uczynna/uczynny **
1. Samodzielnie lub razem z zastępem dotarła/dotarł do osób potrzebujących pomocy w okolicy (osoby starsze, niepełnosprawne, samotne), przedstawiła/ił wykaz takich osób radzie drużyny.
2. Sprawdziła/ił, jakiej pomocy potrzebują od niego członkowie rodziny (rodzice, dziadkowie, rodzeństwo), przyjęła/przyjął na siebie kolejny, nowy obowiązek rodzinny (np. pomoc w nauce rodzeństwu lub kuzynostwu, pomoc w prowadzeniu ogrodu dziadków, mycie samochodu) i wypełniała/ał go rzetelnie przez co najmniej miesiąc.
3. Przez dłuższy okres, np. zimą, w wakacje, pomagała/ał osobie starszej, niepełnosprawnej, samotnej, potrzebującej opieki.
4. Pełniła/ił służbę w szkolnej stołówce, świetlicy lub bibliotece, pomagając młodszym.

Domowniczka/domownik *

1. Estetycznie nakryła/ył stół do codziennego posiłku i na uroczysty obiad rodzinny.
2. Posprzątała/ał kuchnię, umieszczając wszystko na właściwym miejscu.
3. Zabezpieczyła/ył przed zepsuciem: wędliny, masło, pieczywo, mleko.
4. Odkurzyła/ył mieszkanie, stosując właściwy sprzęt i środki do podłóg, mebli, dywanów.
5. Przygotowała/ał podwieczorek, przyjęcie dla członków rodziny, zadbała/ał o właściwy wystrój, jadlospis.
6. Pielęgnowała/ał kwiaty domowe (podlewanie, przesadzanie).

Gospodyni/gospodarz **

1. Zrobiła/ił pranie prawidłowo segregując rzeczy do prania, stosując odpowiednie proszki i płyny.
2. Pod opieką osoby dorosłej umyła/ył okna,
3. Pod opieką osoby dorosłej naostrzyła/ył noże.
4. Nauczyła /ył się prawidłowo posługiwać sprzętem gospodarstwa domowego.
5. Zrobiła/ił listę zakupów oraz zakupy potrzebne do całodziennego wyżywienia rodziny. Samodzielnie przygotowała/ał posiłek dla domowników.


Pani domu/pan domu ***
1.Przez kilka dni zajmowała/ał się prowadzeniem domu:
- utrzymywała/utrzymywał czystość i porządek w mieszkaniu
- przyrządzała/ał wszystkie posiłki zgodnie z opracowanym przez siebie tygodniowym jadłospisem
- zorganizowała/ał tygodniowe zakupy według wcześniej przygotowanej listy
1. Zorganizowała/ał uroczystość rodzinną dla kilku osób, przygotowała/ał potrawy. Zadbała/ał o odpowiednią oprawę przyjęcia (muzyka, eleganckie nakrycie, wystrój pokoju).
2. Skompletowała/ał lub przejrzała/ał apteczką domową. po uzgodnieniu z rodzicem uzupełniła/ił ewentualne braki.
3. Dokonała/ał miesięcznych opłat za mieszkanie, telefon, gaz
4. Odczytała/ał liczniki na wodę i gaz, przygotowała/ał dom do dłuższej nieobecności (wyłączenie wody, gazu, zabezpieczenie mieszkania przed kradzieżą, zalaniem).

Opiekun chorych/opiekunka chorych **
1. Opiekowała/ał się chorym w domu lub na obozie. Wykonywała/ał następujące czynności:
- sprzątała/ał w pomieszczeniu, w którym przebywał chory,
- ścieliła/ił łóżko i zmieniała/ał pościel,
- podawała/ał posiłki i lekarstwa według zaleceń lekarza.
2. Przygotowała/ał dietetyczny posiłek odpowiedni do rodzaju choroby osoby, którą się opiekowała/ał.
3. Pomogła/pomógł chorej osobie w załatwieniu spraw osobistych, np. przekazując wiadomości do szkoły lub pracy, robiąc zakupy.
4. Zorganizowała/ał choremu rozrywkę, starając się ulżyć jego dolegliwościom.

Historyk rodzinny **

1. Poznała/ał historię swojej rodziny, wykonała/ał wykaz ważnych rodzinnych dat.
2. Uporządkowała/ał album rodzinny, opisała/ał zdjęcia, ułożyła/ał je chronologicznie.
3. Odtworzyła/ył drzewo genealogiczne swojej rodziny przynajmniej trzy pokolenia wstecz, korzystając np. z ksiąg kościelnych lub dokumentów rodzinnych uporządkowała/ał dokumentację i pamiątki rodzinne (świadectwa, dyplomy, listy, pamiątki.
4. Prowadziła/ił kronikę rodziny, zapisała/ał w niej np. kilka ciekawych przygód rodziny, wywiadów przeprowadzonych ze starszymi członkami, słowniczek pierwszych słów młodszego rodzeństwa.
5. Współorganizowała/ał i uczestniczyła/ył w rodzinnej wycieczce do miejsc dla rodziny ważnych (np. miejscowość, z której pochodzą dziadkowie, kościół, w którym brali ślub, miejsce, gdzie poznali się rodzice, miejsce walki, w której uczestniczyli członkowie rodziny).

Bankier *

1. Wie, z jakiego banku korzystają rodzice, gdzie się znajduje i jakie usługi oferuje.
2. Opłaciła/ił w banku lub na poczcie rachunki domowe.
3. Poznała/ał dostępne dla siebie sposoby oszczędzania pieniędzy i przedstawiła/ił je na zbiórce zastępu..
4. Zaoszczędziła/ił wyznaczoną kwotę pieniędzy, przeznaczając ją na wybrany przez siebie cel.

Bankowiec **
1. Zebrała/ał informacje na temat ofert różnych banków – wie, jakie usługi oferują i na jakich warunkach. Wie, które banki mają oferty skierowane do młodzieży.
2. Wie, co to jest: kredyt, pożyczka, lokata, przelew, konto bankowe.
3. Potrafi wypłacić pieniądze z bankomatu. Potrafi korzystając z Internetu dokonać przelewu bankowego.
4. Potrafi wypełnić druk przekazu i przelewu pocztowego, wie, jaka jest różnica między nimi.
5. Przez okres 2 miesięcy zbierała/ał systematycznie składki w zastępie/drużynie i właściwie rozliczyła/ył je ze skarbnikiem drużyny.

Znawczyni bankowości/znawca bankowości ***

1. Zna historię pieniądza i zaprezentowała/ał ją w ciekawej formie drużynie.
2. Wie, co to jest: ROR, prowizja, stopa procentowa, kapitalizacja odsetek.
3. Na podstawie zebranych informacji na temat ofert banków (w tym internetowych) wybrała/ał propozycję najdogodniejszą dla siebie oraz zaprezentowała/ał swój wybór drużynie i uzasadniła/ił go.
5. Założyła/ył konto w banku i dokonała/ał na nim podstawowych operacji. Systematycznie planuje i rozlicza swoje wydatki.

Młody pracownik ***


1. Zna różne techniki określania predyspozycji zawodowych. Dokonała/ał samooceny i określiła/ił swoje predyspozycje zawodowe.
2. Zapoznała/ał się z ofertami rynku pracy w wybranej przez niego dziedzinie. Wie, jakie są oczekiwania potencjalnego pracodawcy.
3. Przedstawiła/ił drużynie techniki autoprezentacji przydatne przy rozmowach z pracodawcą..
4. Zorganizował szkolenie dla członków zastępu z zakresu pisania CV i listów motywacyjnych.
5. Zorganizowała/ał w drużynie “Harcerskie pośrednictwo pracy”.

Przewodniczka po rynku pracy/przewodnik po rynku pracy – mistrzowska
1. Systematycznie prowadzi szkolenia dla swojego środowiska harcerskiego /klasy na temat przygotowania do podjęcia pierwszej pracy.
2. Współpracuje z lokalnym Urzędem Pracy w celu aktualizowania bazy ofert pracy i systematycznego przedstawiania jej w hufcu (np. gazetka, tablica ogłoszeń).
3. Opracowała/ał młodzieżowy poradnik dotyczący przygotowania podjęcia pierwszej pracy.
4. Zapoznała/ał się z możliwościami podejmowania przez młodzież pracy za granicą, wie, jakie firmy zajmują się tym. Przedstawiła/ił propozycje w hufcu.


Makler ***

1. Wie, co oznaczają pojęcia: akcja, dywidenda, obligacja, rodzaje obligacji i które są notowane na giełdzie.
2. Wie co to jest system WARSET
3. Zna podstawowe indeksy na giełdzie warszawskiej, ich specyfikę i potrafi podać nazwy pięciu kolejnych spółek z największym udziałem w dwóch podstawowych indeksach (WIG 20, TECHWIG).
4. Potrafi krótko przedstawić rodzaje portfeli inwestycyjnych zarządzania aktywami, ich budowę oraz stopy zwrotu od początku roku podane przez trzy najlepsze w tej dziedzinie domy maklerskie.
5. Przez miesiąc śledziła/ił notowania na giełdzie wybranej spółki, oceniła/il szanse opłacalności inwestycji w jej akcje i przedstawiła/ił je na zbiórce drużyny.
6. Przeprowadziła/ił w drużynie grę „Giełda”.

Makler – mistrzowska
1. Wie, co oznaczają pojęcia: futures, warrant, opcja.
2. Systematycznie czyta informacje prasowe oraz korzysta z informacji w Internecie na tematy giełdowe.
3. Poznała/ał techniki gry na giełdzie, wybrał/a/ najlepszą dla siebie.
4. Zna wszystkie typy zleceń oraz ich dodatkowe warunki, potrafi dokładnie wyjaśnić specyfikę zleceń z limitem aktywacji.
5. Zna wszystkie instrumenty finansowe notowane na giełdzie warszawskiej.
6. Potrafi podać nazwy głównych indeksów giełd światowych.
7. Otworzyła/ył własne konto w domu maklerskim, złożyła/ył zlecenie. Doświadczenia przedstawiła/ił na zbiórce drużyny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Mafeking Strona Główna -> Sprawności Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin